Kwik-Fit gaat voor een duurzame relatie

Kwik-Fit is door stichting Duurzaam Repareren gecertificeerd als duurzaam autoservicebedrijf. De grootste onafhankelijke autoserviceketen van Europa wil een duurzame relatie met haar klanten en met haar medewerkers. Voor Nederland is men hiervoor de samenwerking aangegaan met de stichting Duurzaam Repareren. 

“Kwik-Fit wil een duurzame relatie met haar klanten en KwikFit - Martin Posterkend worden als betrouwbare, transparante en innovatieve organisatie. Hiernaast zijn wij ook een van de grootste werkgevers in de branche en willen ook een duurzame relatie met onze medewerkers”: zegt Martin Post, directeur Kwik-Fit Nederland. 

Het aansluiten bij Duurzaam Repareren past perfect binnen deze visie. Door de deelname van fleetowners, leasemaatschappijen en de ANWB zijn zowel onze zakelijke als particuliere klanten binnen deze stichting vertegenwoordigd. Veel inhoudelijke criteria zijn gericht op de gezondheid van de medewerkers. Post: “Een uitstekend platform dat onze visie, een duurzame relatie met de klant en met de medewerkers, ondersteunt”. 

Kort voor de zomer is de audit ingezet en onlangs is het initiële deel met positief resultaat afgerond. Dit betekent dat in de komende weken op alle 182 vestigingen, het bordje van Duurzaam Repareren op de gevel geschroefd zal worden. Voor Kwik-Fit een mooie stap, maar zeker geen eindpunt. “Wij gaan voor 100% tevreden klanten en dan kan je niet op de lauweren rusten. Wij zullen blijven innoveren in duurzaamheid. Want dat is in het belang van de medewerkers en de klanten, onze klanten”: aldus Post.        

Kwik-Fit is met 1800 servicepunten en 9.000 medewerkers de grootste onafhankelijke autoserviceketen van Europa. Nederland telt momenteel 182 Kwik-Fit filialen en dit aantal groeit nog steeds.