Persbericht Duobond (Erkenning)

Oisterwijk, 11-11-2013,

Duobond® verwerft certificering van stichting Duurzaam Repareren als erkend productleverancier van autoruit reparatiesystemen.

Duobond® introduceerde in 1980 als eerste duurzame ruitreparatie in Nederland. Dankzij het gebruik van het gepatenteerde Duobond®-harssysteem is sindsdien veel dure ruitvervanging overbodig geworden. Deze ontwikkeling heeft de schadeherstel branche in staat gesteld haar CO2 voetafdruk aanzienlijk te verkleinen. Met veel plezier konden Ralf Schellekens (links) en Rensa van Buijten (midden) uit handen van Harry Filon (rechts) van stichting Duurzaam Repareren het prestigieuze certificaat in ontvangst nemen. De stichting Duurzaam Repareren geeft hiermee ook producenten van “milieuvriendelijke” producten erkenning.

De stichting Duurzaam Repareren is de toonaangevende organisatie die gewijd is aan het stimuleren van het milieuvriendelijk repareren en onderhouden van motorvoertuigen. Alleen bedrijven die alle mogelijke kwalitatieve en organisatorische maatregelen hebben genomen om het milieu te ontzien ontvangen deze erkenning. Met deze certificering zijn de deelnemende autoruitherstellers die Duobond producten gebruiken, ontzorgd. Men weet immers dat de gecertificeerde producten akkoord bevonden zijn door de stichting Duurzaam repareren.

Vanaf de beginjaren heeft Duobond®  ernaar gestreefd producten te produceren die veilig zijn voor gebruikers, automobilisten en het milieu. De Nederlandse ISO-9001 gecertificeerde productie van de UV-hars is dan ook het waarborg voor gebruikers en bestuurders dat het Duobond®-harssysteem daadwerkelijk constant veilig is voor mens en milieu.

Het Duobond®-harssysteem voldoet volledig aan ECE-Reglement 43 van de “Technische normen voor veiligheidsglas” en is mede getest door TU/e, TÜV, BSI, en het Duitse MPA NRW. De UV-hars is o.a. onderscheidend doordat deze geen gevaaraanduiding conform Europese wetgeving behoeft in de vorm van het Andreas kruis. Duobond® UV-hars bevat ook geen schadelijk hydroxyethyl(metha)acrylaat Deze substanties veroorzaken vaak een branderig gevoel aan ogen, huid en ademhalingsorganen. Hiermee voorkomt Duobond®  o.a. het wel bekende “open scheuren van de huid”. Deze reactie van de huid komt gemiddeld voor bij 1 op de 5 personen die hiermee in aanraking komen.

Rensa van Buijten van Glasstech Autoruittechniek (Veenendaal)  is de Nederlandse distributeur. Ze begeleid U graag  met al Uw vragen over de Duobond® producten en trainingen. Zodat ook U comfortabel en gemakkelijk Uw diensten kunt verduurzamen.

erkenning fotoB